De Rechtspraak is nog steeds van plan om in het voorjaar van 2018 het digitaal procederen landelijk in te voeren. Wij zijn nu al klaar voor die landelijke invoering. Lees hier over: http://advocatenblad.nl/2017/12/13/digitaal-procederen-vanaf-1-april/
We laten op 11 januari van 15.30 tot 16.30 uur, tijdens ons webinar graag zien wat digitaal procederen voor uw kantoor in de praktijk betekent.
Denk bij de voorbereidingen voor het digitaal procederen aan de volgende vijf punten:
-
Nieuw procesreglement
Het nieuwe procesreglement vertelt u hoe u uw digitale stukken moet indienen (artikel 1.6). Maar wat betekent dat in de praktijk?
KEI procesreglement
-
Andere sjablonen
Heeft u alle
nieuwe sjablonen, bijv. het oproepingsbericht (art. 113 Rv) en de procesinleiding, al gemaakt?
-
Termijnbewaking
Uw roladministratie kijkt nu wekelijks op een vast moment in het roljournaal. Straks krijgt u gedurende de hele dag een stroom berichten van de rechtspraak. Hoe gaat u die verwerken?
-
Kennisniveau medewerkers
Zijn alle advocaten en secretaresses voldoende geschoold in het werken met digitale documenten?
-
Systemen
Heeft u alle systemen in huis om digitale documenten te maken en te beheren?
